Сьогодення вимагає вивчення кожної конкретної дитини, її потенційних можливостей. І тут на допомогу приходить така важлива галузь психологічної науки, як психологічна діагностика, що набуває функцій інформаційного забезпечення психологічного супроводу процесу навчання й розвитку кожної окремої дитини.
Психологічна діагностика в умовах дошкільного закладу має свою специфіку. Її сутність визначається тим, що в дошкільному закладі ми маємо справу з особистістю, яка знаходиться у стадії інтенсивного формування. Тому так важливо знати, як кожна конкретна дитина пізнає навколишній світ, світ соціальних взаємин, знань, інших людей, саму себе, як відбувається становлення її індивідуальності. Саме такий підхід дозволяє спроектувати індивідуальний шлях найоптимальнішого розвитку дитини. Особливо це важливо в дошкільному дитинстві, в якому закладаються основи знань, умінь і навичок, і тим самим створюються передумови для успішного навчання в школі.
З огляду на актуальні завдання дошкільної освіти, 30 листопада цього року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся науково-практичний семінар для практичних психологів дошкільних закладів на тему: «Діагностичний напрям роботи в професійній діяльності практичного психолога ДНЗ».
Метою заходу було актуалізувати знання практичних психологів ДНЗ з проблем психічного розвитку дошкільників. Поглибити знання про діагностичні методики, діагностичні критерії, що дають змогу вивчити вікові та індивідуально-психологічні особливості, визначити рівень їх розвитку, надійно спрогнозувати тенденції і характерні труднощі у психічному розвитку кожної дитини, окреслити адекватні способи педагогічного впливу, а також розв’язати завдання особистісно-орієнтованої взаємодії дорослого і дошкільника.
Роботу розпочали із з’ясування принципів та етичних норм дитячої практичної психодіагностики; цілей і завдань психологічного обстеження дітей - Сіткар Віктор Ілліч, доцент, кандидат психологічних наук.
Про специфіку психодіагностичного обстеження дітей дошкільного віку розповів Кавецький Віктор Євгенович, доцент, кандидат педагогічних наук, в. о. завідувача кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти.
Вікові особливості видів діяльності у ранньому та дошкільному віці розкрила Жизномірська Оксана Ярославівна,доцент, кандидат психологічних наук.
У презентації «Методи психодіагностики дошкільників» структуровано методи за сферами розвитку особистості, акцентовано увагу на провідний метод діагностики у дошкільному віці – спостереження - Коростіль Марія Петрівна, методист інституту.
Своїм досвідом ділилися:
«Робота з дітьми раннього віку з визначення розвитку сенсорних здібностей» Ганиш Алла Вікторівна, практичний психолог ДНЗ «Ромашка» м. Теребовлі.
«Діагностика творчих здібностей дошкільнят» Решетуха Наталя Мирославівна, практичний психолог КДНЗ «Країна дитинства» с. Великі Гаї.
«Діагностика готовності дитини до школи» Слабик Ярослава Миронівна, практичний психолог ДНЗ «Сонечко», м. Козови.




Немає коментарів:
Дописати коментар